dimarts, 17 de març del 2020

AMBIENTS 2



ABSTRACTE

QUAN ESTIC FENT ART, NO TINC ABSOLUTAMENT RESPONSABILITAT SOCIAL ALGUNA. ÉS COM SOMIAR” David Cronenberg

L'AMBIENT ABSTRACTE ÉS UN AMBIENT NOU, PERÒ TAMBÉ VOL ESTAR PRESENT AQUESTS DIES. NO ÉS OBLIGAT FER TOTES LES PROPOSTES BASTA UNA, HEM POSAT QUATRE ACTIVITATS DIFERENTS PERQUÈ PUGUIN TRIAR LA QUE ELS FA MÉS IL·LUSIÓ.  


PROPOSTA 1:

PUNTILLISME


FES UN DIBUIX O IMPRIMEIX-NE UN I PINTA-HO AMB PUNTETS, TAN SOLS POTS FER PUNTETS. T'HA DE QUEDAR EL DIBUIX BEN PLE AMB PUNTETS. POTS UTILITZAR RETOLADORS, CERES, PINTURA O LLAPIS DE COLORS.



PROPOSTA 2:


PINTAM AMB CAFÈ

MOLTS DE VOSALTRES NO TENIU AQUAREL·LES A CASA PER AQUEST MOTIU PINTAREM AMB CAFÈ. EL CAFÈ POT SER EL DE LES CÀPSULES JA UTILITZADES.

LA TÈCNICA DE LA PINTURA AMB CAFÈ ÉS MOLT SIMILAR AL DE L'AQUAREL·LA, TAN SOLS HAS DE MESCLAR EL CAFÈ AMB AIGUA.

PRIMER FES UN DIBUIX O UN ESBÓS AMB LLAPIS I DESPRÉS PINTA-HO AMB CAFÈ.

ALERTA QUE EL FOLI ABSORBEIXI L'AIGUA I TRASPASSI A LA TAULA ON ESTÀS PINTANT. PROTEGEIX LA TAULA AMB PAPER DE DIARI O ALGUNES ESTOVALLES.



PROPOSTA 3:

TÈCNICA DEL RETXAT

ABANS HEM PARLAT DEL PUNTILLISME, ARA ET DUM UNA ALTRA PROPOSTA QUE ÉS MOLT SEMBLANT, PERÒ AQUESTA VEGADA CANVIAM ELS PUNTS PER LES LÍNIES.

EN AQUEST CAS EN EL DIBUIX TAN SOLS PODEN APARÈIXER LÍNIES, EL DIBUIX HA D'ESTAR COMPOST PER LÍNIES.

HO POTS FER AMB RETOLADORS, CERES, TEMPERES, LLAPIS DE COLORS...






PROPOSTA 4:

ART AMB LES MANS

US DESAFIEM A FER DIBUIXOS AMB L'AJUDA DEL PALMELL DE LA MÀ.

EN EL VÍDEO ES VEU COM ES FA.







AMBIENTS 1

HYPÀTIA

HOLA A TOTS I TOTES! 
Els ambients ofereixen als alumnes distintes propostes que s’adapten als seus aprenentatges previs i als seus interessos, on ells i elles lliurement poden dur a terme a través de l’experimentació. No és obligatori fer totes les propostes, però des de hypàtia et convidem a intentar fer el major nombre de propostes possibles.
A continuació afegiré un seguit de propostes per treballar continguts de matemàtiques. ( No és obligat fer-les totes, basta una)


Per treballar els NOMBRES proposo els següents sudokus. Recordeu les normes explicades a l’aula, NO es poden repetir cap nombre ni a la mateixa fila, ni columna ni quadrat!!:
Respecta al bloc de  MESURES podem treballar:
  •     La longitud mesurant amb una regla, amb pams o amb una cinta mètrica diferents objectes de casa (taula, cadira, a nosaltres mateixos...) i apuntar-ho a un paper. Recordeu indicar la unitat de mesura.
  •       El pes sent uns grans cuiners i cuineres. Amb ajuda de les famílies elabora un pastís. Fes una foto, apuntar els ingredients que du i la quantitat expressada en grams de cada un dels ingredients.
  •       A continuació vos adjuntaré una imatge amb diferents aliments. L’objectiu és treballar i conèixer les diferents monedes. A cada un dels productes li heu de posar el preu que vulgueu, deixeu volar la vostra imaginació!
  1. Pels alumnes de primer poden ser preus més sencills com 1€, 2€, 50 cent...
  2. Pels alumnes de segon podeu jugar amb més decimals: 1,25€, 1’67€... inclús jugar tornant el canvi.
  3. Pels alumnes de tercer amb les vostres famílies podeu jugar a que vos paguin i vosaltres haver de tornar el canvi complicant una mica més els preus.




















Per treballar continguts de GEOMETRIA, us adjunto un geoplà on podreu dibuixar seguint els punts diferents figures. Un cop feta l’obra, heu d’indicar quines figures geomètriques trobeu.
Per treballar la











PROBABILITAT podeu jugar amb dos daus, llançar-los al mateix cop i veure quins números surten més sovint, quins surten poques vegades i quins no poden sortir mai. (Succés probable, succés improbable i succés impossible).
En cas de no tenir daus, ho podem fer amb altres objectes quotidians que tenim a casa. Per exemple, ficar dins una bossa 3 pinces, 2 taps de botella i 1 goma. Fer preguntes tals com: Quin dels objectes té més probabilitat de sortir, per què?. Podríem extreure dos objectes de la bossa i que surtin dues gomes, per què?, entre d’altres.






DIA 2

RUTINES

Quin dia és avui?

Quin dia era ahir?

Quin dia serà demà?

A quin mes ens trobem?

Quin número de dia és avui? Quantes desenes i unitats?

Quin temps fa?

Com et sents? Quin monstre de colors series en aquests moments?




Lectura d'un conte o llibre i explicació del que s'ha llegit.

* Al final del matí o del dia fer el dia d'avui al diari.


NATURALS

Fa poc vam acabar amb el sistema solar i ara hem començat l'ésser humà i la salut.

L'altre dia començarem amb les parts del cos humà, per aquest motiu estaria bé que dibuixin un cos humà pot ser un boix o una boixa, el que els infants prefereixin i situïn totes les parts que recordin



DATA

Títol--PARTS DEL COS HUMÀ


Per aquí us deixaré una imatge per si no recorden d'algunes parts (no fa falta posin totes les parts, aquesta imatge és una idea)



Després els voleu demanar o que els demanin (entre germans/es) les  parts i que ells/es s'ho assenyalin al seu propi cos com si fos un joc.

ANGLÈS

La mestra d'anglès us penjarà la tasca a http://cpsantferrandesesroquesa.blogspot.com/search/label/1prim%C3%A0ria




AMBIENTS

Es penjaran dos posts amb les activitats que han de fer de dos ambients diferents. Cada dia d'ambients es penjaran dos posts amb dos ambients diferents, d'aquesta manera treballaran una mica tots els ambients.