dijous, 26 de març del 2020

AMBIENTS 2

Entrena-ment 
Bon dia!!! Avui toca ambients i en aquesta sessió d’avui farem activitats per exercitar la ment !!!  Com sabeu a les sessions dels ambients teniu diverses propostes i segons els vostres interessos escolliu la que més vos agradi.  Seguirem igual, per això aquí teniu 3 tres propostes, us convid a realitzar-les totes tres, són molt divertides!!! Si no podeu fer-les totes tres no passa res. Escolliu la que més us agradi. 
Ànims i endavant!!  

Proposta 1:  Jocs d’atenció. 
Accediu a n’aquest enllaç https://www.lucagames.com/atencion i clicau al joc que us faci més ganes. Per exemple aquest
Cliqueu damunt jugar i heu de posar “jugar como invitado” .



Proposta 2: Creació d’un memory  
A partir d’una plantilla com aquesta dibuixa objectes que et puguin servir per jugar al memory. 

Proposta 3:  Vos proposo fer aquest repte que requereix molta concentració i pensar! No vos preocupeu, feis fins on pugueu, el que hagueu fet, bé estirà! Ànims!!!!


AMBIENTS 1




C:\Users\Usuario\Desktop\marie curie.jpg




Bon dia a tots i totes! Avui toca l’ambient de Marie Curie, un ambient que, com va fer la nostra científica preferida, hem d’aprendre coses experimentant i provant. Així que som-hi! A continuació teniu unes propostes que no cal fer-les totes, amb una proposta és suficient.
Molts d’ànims i esper que la pròxima vegada ens veiem en persona a l’ambient de Marie Curie. Cuidar-vos molt!




Proposta n1º: Tensió superficial de l’aigua.
Material: Aigua, monedes, colorant (o qualsevol element que pinti l’aigua), 1 got de vidre, comptagotes (o cullereta o ganivet).
Activitat: Quantes gotes d’aigua creieu que podeu vessar sobre cada moneda abans que vessi?

Explicació: L’aigua, com tots els líquids, té una membrana elàstica a causa de l’acció de la tensió superficial. És per això que les gotes d’aigua s’aguanten. Si en posem moltes, la tensió superficial cedeix, la membrana es trenca i l’aigua vessa.

Proposta n2: Trencar la tensió superficial
Material: un plat, pebre mòlt, aigua, sabó.
Activitat: On ha quedat aquest pebre? Què passa si ens ficam sabó en un dit? El podeu relacionar molt amb la importància de rentar-se ses mans davant es coronavirus.

Explicació: El sabó líquid trenca la tensió superficial de l’aigua, ja que les molècules de sabó són més grans que les de l’aigua i s’hi fiquen entremig. El pebre en fa visible aquest trencament. Hi ha animals que viuen sobre l’aigua, capaços de llençar un líquid, que faria de sabó, i així enfonsar als possibles depredadors que els persegueixen.


Proposta n3: L’aigua puja!
Material: dos gots ( és millor si són de diferents tamanys, volum, etc), aigua, colorant ( és opcional, o altre element que pinti l’aigua) paper de cuina (fer-les conscient del seu ús coherent)
Activitat: L’aigua puja? L’aigua s’iguala?
https://i0.wp.com/educaconbigbang.com/wp-content/uploads/2013/08/experimento-de-capilaridad-transferencia-de-agua-entre-dos-vasos-1.jpg?resize=372%2C293 https://i1.wp.com/educaconbigbang.com/wp-content/uploads/2013/08/experimento-de-capilaridad-transferencia-de-agua-entre-dos-vasos-2.jpg?resize=428%2C371
Explicació: La capil·laritat és la capacitat que té l’aigua de pujar en contra de la gravetat per diferents tubs o capil·lars. Les molècules d’aigua s’estimen molt, volen estar juntes, i a més els hi agrada aferrar-se a altres coses. Aquesta acció fa possible que les plantes transportin aigua (i les substàncies diluïdes a elles) des de les arrels fins a les fulles, que les tovalloles eixuguin, o que es trenquin les galetes al mullar-les.


Proposta n4: Les flors tenen vida i s’obrin!
Material: Un recipient amb aigua, paper, llapis de colors, retoladors, tisores.
Activitat: En un foli pinta i retalla una flor, dobla els pètals cap al centre de la flor i col·loca-les en un recipient amb aigua.

Explicació:  El paper té fibres entrellaçades que procedeixen de la fusta. Com la fusta, quan es mulla les fibres s’inflen i provoca que els pètals en flor s’obrin.

CATALÀ

COLOR TARONJA

AVUI TOCA FER UN POC DE COMPRENSIÓ ESCRITA 💭

POSAM LA DATA D'AVUI (LLARGA)

LLEGIR LA FRASE I CONTESTAR LES PREGUNTES DE BAIX POSANT EL NÚMERO DE PREGUNTA I LA RESPOSTA (NO COPIAM LES PREGUNTES)








COLOR BLAU

POSAM LA DATA LLARGA

TÍTOL--> DIBUIXAM PARAULES

LLEGIR I DIBUIXAR EL QUE DIU ( SI VOLEN COPIAR EL QUE POSA HO PODEN FER O DIRECTAMENT DIBUIXEN EL QUE POSA)








COLOR VERD


LLEGIM... (intentar que ho llegeixin junt) 

Si necessiten suport visual⇨









Dia 9

RUTINES🌅

Quin dia és avui?

Quin dia era ahir?

Quin dia serà demà?

A quin mes ens trobem?

Quin número de dia és avui? Quantes desenes i unitats?

Quin temps fa?

Com et sents? Quin monstre de color series en aquests moments?



* Llegir un poquet i comentar el que s'ha llegit 📖

* Recordau a enviar-me la foto amb el dibuix de l'arc de Sant Martí, ja en tenc unes quantes i estan quedant molt xules!! Són uns i unes artistes!!👌😊



US DEIX AMB ANGLÈS👇
 http://cpsantferrandesesroquesa.blogspot.com/search/label/1prim%C3%A0ria